Bolnavii care suferă de hepatită vor putea primi sfaturi şi informaţii prin intermediul unui call center care va deveni funcţional începând cu 15 martie. Iniţiativa îi aparţine Asociaţiei Pacienţilor cu Afecţiuni Hepatice din România (APAH-RO).
Prin acest nou sistem, pacienţii vor fi “ghidaţi în lupta cu boala şi vor afla ce drepturi şi ce obligaţii au. Ne dorim, de asemenea, să ataşăm acestui call center şi un TelVerde pentru populaţia rurală care trăieşte la limita subzistenţei şi care nu-şi permite nici măcar un apel cu tarif normal”, a explicat Marinela Debu, preşedintele APAH-RO.
De luni până vineri, în intervalul orar 10.00 – 16.00, un operator va fi la dipoziţia apelantului, oferindu-i sfaturi şi informaţii utile, în limita competenţelor sale. Când operatorul consideră că întrebarea şi nevoia interlocutorului necesită ajutor specializat sau un răspuns laborios, ce nu pot fi oferite imediat, problemele ridicate telefonic vor fi direcţionate în timp util către medicii şi specialiştii cu care colaborează organizaţia APAH-RO, astfel încât apelantul să primească răspunsul corect în maximum 72 de ore.
Pentru început, această linie telefonică va fi dedicată pacienţilor cu afecţiuni hepatice, dar în cel mai scurt timp va fi accesibilă pentru mai multe patologii, precum cancer, hemofilie, boli autoimune sau diabet.
Este nevoie de un registru unic al pacienţilor
În România, pacienţii purtători de viruşi hepatitici B şi C sunt numeroşi. Nu avem o statistică exactă dar prevalenta hepatitei C e undeva între 3,4 – 4.5%, adică de la 600.000 până spre un million de pacienţi.
“Pentru prevenirea transmiterii hepatitei cu aceste virusuri, trebuie programe naţionale, astfel încât să se poată interveni din timp. Ştim, nu e uşor de realizat un registru unic naţional, dar e foarte necesar. Putem pleca de la baza