Managerul privat a invitat, deja, sindicatele reprezentative la negocierea contractului colectiv de muncă
Managementul privat instituit la compania CFR Infrastructură pare să fie de bun augur pentru angajaţii acestei societăţi aflate la marginea falimentului, cu datorii enorme către furnizori şi probleme serioase cauzate de furturile care au scăpat de sub orice control. Abia instalat la conducerea companiei, managerul privat a invitat sindicatele la negocierea viitorului contract colectiv de muncă, act care ar trebui să intre în vigoare pe 24 aprilie, după ce actualul C.C.M. va expira. Sindicaliştii spun că iniţiativa negocierii noului C.C.M. a pornit chiar de la managerul nou-instalat în funcţie, Dimitris Sophocleous, iar acest fapt îi face să spere că cerinţele lor ar putea fi luate în serios.
Gheorghe Spânu, liderul Sindicatului Feroviarul şi vicepreşedinte al Federaţiei Naţionale Feroviară, Mişcare, Comercial, spune că astăzi, 11 martie, vor începe discuţiile la Bucureşti şi se doreşte fie negocierea unui nou contract colectiv de muncă, fie semnarea unui act adiţional la cel în vigoare. „Pe 23 aprilie expiră actualul contract şi, cum în 2009 nu am mai avut nicio creştere salarială ba, din contră, au fost tăieri peste tăieri ale veniturilor, sperăm ca managerul privat să vină cu o propunere care să ne mulţumească“, ne-a declarat Spânu. În prezent, venitul mediu net la CFR infrastructură este de 1.600 de lei, iar sindicaliştii au calculat cât a pierdut fiecare angajat în urma reducerilor salariale din anii 2010. „Pierderile la veniturile angajaţilor, calculate comparativ cu anul 2009, au fost, în medie, de 20%. Cel mai mult s-a pierdut prin eliminarea unor sporuri. Sunt colegi care au pierdut mai mult de 20%, dar noi am calculat o pierdere medie“, a precizat Gheorghe Spânu. Prin urmare, liderii sindicali doresc măcar revenirea la sporurile tăiate în