Autostrada Comarnic-Braşov, care în prezent se află în plin proces de găsire a unui investitor privat interesat să o finanţeze şi să o opereze, va avea o lungime de 58 de kilometri şi va fi tangentă cu localităţile Comarnic, Buşteni, Predeal, Râşnov şi Braşov, potrivit unui document care apare pe site-ul companiei de drumuri.
Nevoia unei autostrăzi în această zonă vine în contextul în care traficul a crescut constant în ultimii ani, pentru 2013 fiind estimat un flux de 30-40.000 de vehicule pe zi, pentru 2015 – un trafic de 36-52.000 de vehicule zilnic, iar pentru 2020 – 42-61.000.
De-a lungul autostrăzii, ce va fi construită în concesiune, sunt prevăzute noduri rutiere la Sinaia, Buşteni şi Predeal.
Un consorţiu format din francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag a depus o ofertă pentru construcţia în concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, care a mai trecut prin ultimul deceniu prin alte două procese de licitaţie, dar care s-au soldat cu un eşec. De altfel,în urmă cu trei ani Vinci şi Aktor erau firmele care au fost declarate câştigătoare pentru construcţia în concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, dar acestea au renunţat la contract la scurt timp.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit, în total, patru oferte pentru construcţia în concesiune a tronsonului Comarnic-Braşov, potrivit unui comunicat transmis în această seară. În afară de consorţiul Vinci-Aktor-Strabag, şi regele asfaltului Dorinel Umbrărescu, care controlează firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, a depus o ofertă pentru construcţia acestui tronson, reprezentând o premieră, având în vedere că va concura pe cont propriu, fără sprijinul unui aliat străin. Spedition UMB a mai lucrat în România la autostrăzile Moara Vlăsiei-Ploieşti şi Timişoara-Lugoj.
Şi italienii de la Impregilo, care lucrează în