Recent, Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care permite proprietarilor de maşini să asiste vizual sau prin intermediul unei camere video la operaţiunile de service. În cazul în care nu sunt considerate conforme, reparaţiile pot fi contestate.
Noul proiect de lege adoptat de Camera Deputaţilor permite proprietarului maşinii aflată în service să asiste vizual la reparaţie chiar din interiorul atelierului unde va fi creat un spaţiu special, fie dintr-o sală de aşteptare de unde va urmări cu ajutorul unei camere de luat vederi amplasată în atelierul auto. În urma fiecărei reparaţii, unităţile service vor fi nevoite să înregistreze rezultatele verificărilor efectuate, să menţină dovezi care să confirme condiţiile tehnice de calitate oferite.
Şoferii sătmăreni sunt foarte mulţumiţi de această nouă prevedere legală. “Noua lege este binevenită pentru noi toţi. Noile reglementări vor forţa service-urile să fie transparente faţă de clienţi, urmând ca acestea să explice atât toate intervenţiile, cât şi costurile acestora. Mai mult, service-urile vor acorda garanţiile conform legii”, ne-a declarat unul dintre şoferii sătmăreni.
Această lege loveşte mai mult în atelierele mici de cartier, care nu oferă de multe ori garanţii la intervenţiile efectuate. “De multe ori, nici nu eram lăsat să stau în atelier să văd cum mi se repară maşina. Iar dacă aveam curajul să cer garanţie, eram luat în derâdere. Acum lucrurile se vor schimba”, a mai spus sătmăreanul. Dacă proprietarul are suspiciuni că reparaţia nu este conformă cu normele în vigoare sau că este prea scumpă, poate să depună o contestaţie. În urma acesteia RAR are obligaţia de a verifica contestaţia respectivă în termen de şapte zile. La zece contestaţii service-urile pot rămâne fără licenţă de funcţionare.
Recent, Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care permite