Coliziunea din iulie 2011 a două trenuri de mare viteză, în care au murit 40 de persoane, a penalizat puternic industria feroviară chineză pe pieţele externe China a decis să desfiinţeze Ministerul Căilor Ferate, a cărui reputaţie a fost grav afectată de diverse scandaluri, iar serviciile sale vor fi plasate sub controlul Ministerului Transporturilor.
O Administraţie de Stat a Căilor Ferate va fi responsabilă de funcţionarea administrativă a fostului minister, de standardele tehnice feroviare, de securitatea reţelei şi de controlul calităţii, a precizat agenţia oficială de presă. Misiunile comerciale ale fostului minister vor fi încredinţate unei alte agenţii de stat, responsabilă, în special, de transportul de marfă şi de călători. Aceste anunţuri apar într-un raport care a fost prezentat ieri Adunării Naţionale Populare (ANP, parlamentul), a cărei reuniune anuală este în curs de desfăşurare la Beijing.
Dezvoltarea reţelei feroviare chineze a fost afectată în ultimii ani de scandaluri, inclusiv căderea fostului ministru al căilor ferate, care aşteaptă să compară în instanţă. Acuzat de corupţie şi eliminat din Partidul Comunist Chinez, Liu Zhijun ar fi deturnat 4% din valoarea a numeroase contracte pe care le-a semnat, potrivit ziarului Global Times. Ministrul ar fi avut, de asemenea, cel puţin zece amante, inclusiv actriţe, a adăugat cotidianul.
Ministerul Căilor Ferate plăteşte, de asemenea, consecinţele nefaste ale coliziunii a două TGV, care a ucis 40 de persoane la 23 iulie 2011 în apropiere de Wenzhou, cel mai grav accident feroviar din China din 2008. Această tragedie a suscitat îngrijorări serioase cu privire la siguranţa reţelei de mare viteză din China. Accidentul a penalizat puternic industria feroviară chineză pe pieţele externe.
Reţeaua TGV din China este în plină expansiune: creată abia în 2007, ea este deja cea mai mare din lume. Ac