Un ajutor de stat care a salvat SNLO de la faliment în perioada 2006-2008 s-ar putea întoarce acum împotriva unor foşti directori. Chiar dacă banii au fost folosiţi la modernizarea unor utilaje care au adus companiei venituri de zeci de milioane de euro în doi ani, chiar dacă legea ajutorului de stat a fost respectată, la fel şi legea achiziţiilor publice, trei funcţionari ai Curţii de Conturi au constatat că o parte din bani trebuie returnaţi. Motivul, statul a plătit o parte din sumă cu întârziere, adică în 2009, astfel că inspectorii Curţii de Conturi au spus că nu se mai aplică legea ajutorului de stat, ci reglementările aferente „subvenţiilor şi transferurilor bugetare”. Mergând printr-un hăţiş legislativ specific României, Curtea de Conturi a ajuns la concluzii halucinante. Dacă banii erau daţi în 2008, totul era perfect legal, dar pentru că statul a întârziat, directorii sunt buni de plată.
Este vorba de un sprijin de 271 milioane RON aprobat de Consiliul Concurenţei în decembrie 2006, pentru perioada 2006-2008, o parte pentru stingerea unor datorii ale SNLO către buget şi altă parte pentru modernizări. O gură de oxigen pentru SNLO la acea vreme, care a dus la evitarea unui posibil faliment.
Concret, Consiliul Concurenţei a aprobat în decembrie 2006 ca o parte din ajutorul de stat, mai exact 108 milioane de RON, să fie folosit pentru programul de modernizări al carierelor miniere. În final, statul nu a reuşit să se ţină de cuvânt, iar la SNLO au ajuns doar 48 de milioane RON. Ei bine, şi din această sumă, 11 milioane de RON au intrat în conturile SNLO abia în 2009, guvernul invocând „constrângerile bugetare” pentru a justifica întârzierea.
Pentru că statul a dat banii cu întârziere, Curtea de Conturi susţine acum că suma nu se mai încadra la ajutor de stat, ci la subvenţii şi transferuri bugetare, unde se aplică o cu totul altă legislaţie,