De la 1 februarie, medierea a devenit obligatorie. Cetățenii care au litigii, se pot adresa unui mediator înainte de a ajunge în instanță, iar dacă nu se vor înțelege, se va ajunge în fața magistraților. Momentan, nu sunt mulți cei care apelează la mediatori.
Medierea este alternativă și încorporează tehnici de soluționare a conflictelor pe cale amiabilă, se bazează pe încrederea pe care părțile o acordă mediatorului. Prima ședință de mediere este gratuită, apoi costă în funcție de problema care trebuie rezolvată. Momentan, nu sunt mulți gorjenii care au apelat la serviciile unui mediator, dar lucrurile vor trebui să se schimbe, mai ales că medierea este prevăzută în Noul Cod de Procedură Civilă. În Gorj s-a înființat Asociația Centrul de Mediere, din care fac parte 23 de mediatori, unii dintre ei fiind avocați. „La nivelul biroului nostru sunt destul de puține cazuri, cam 15-20. Încă facem publicitate, încă mediatizăm medierea. Lumea este reticentă, așa este românul, îi place mai mult în instanță. Dar până la urmă se vor învăța, este mult mai ieftină medierea, mai puțin timp pierdut, se poate alege în orice moment, este o procedură mult mai rapidă decât cea în instanță. Medierea repară și nu distruge relațiile dintre oamenii care au ceva de împărțit”, a spus Beatrice Lazăr, mediator. Asociația Centrul de Mediere Gorj are ca scop fundamental promovarea medierii, ca o modalitate de soluționare alternativă a conflictelor, în slujba cetățeanului, a instituțiilor publice, a entităților economice. Medierea este flexibilă, redă părților controlul situației, le ajută să poarte un dialog constructiv.
De la 1 februarie, medierea a devenit obligatorie. Cetățenii care au litigii, se pot adresa unui mediator înainte de a ajunge în instanță, iar dacă nu se vor înțelege, se va ajunge în fața magistraților. Momentan, nu sunt mulți cei care apelează la mediatori