„Promovarea principiilor psihologiei şi ale ştiinţei în mediul de business“ - sună mai mult a teorie, la prima vedere, asemenea unei definiții dintr-un dicționar, vizavi de psihologia aplicată în afaceri. Și totuși, se construiesc proiecte și se obține profit, pe o nișă neexploatată încă.
Ideea businessului a apărut cumva natural. Mădălina Bălan (35 de ani) avea experiență în consultanța de resurse umane, „mai exact în zona de recrutare şi selecţie, training, atât în partea de vânzări, cât şi în implementare de proiecte“ și își dorea să treacă în tabăra antreprenorilor. Trecerea s-a realizat treptat, cu un soi de regrete, „bineînțeles“. „A fost greu să mă desprind de compania unde lucrasem șase ani, pentru că iubeam ceea ce făceam, era totul foarte creativ, variat, dinamic și provocator, aveam expunere mare şi vizibilitate“, își amintește ea acum. Practic, în momentul în care a luat decizia să spună „stop“, nu știa ce va face mai departe. Exista însă dorința de a deveni antreprenor. A urmat o pauză de un an, timp în care Bălan a fost cooptată într-un rol de conducere pentru un nou proiect într-o companie care venea tot din zona de resurse umane, după ce tocmai fusese vândută către un fond de investiţii. Abia mai apoi a urmat antreprenoriatul.
Investiție de 50.000 euro, la început
„Eu sunt psiholog şi mereu am visat să mă întorc la o activitate care să aibă mai mult legătură cu zona de psihologie aplicată, în special cu psihometria. Ca trainer și consultant, aplicam cunoştinţe din zona psihologică“, detaliază Mădălina Bălan. Așa că, prin 2006, a înființat HART Consulting. Investiția inițială a fost de 50.000 de euro, iar profitul a venit după primul an de funcționare. Pentru 2013, antreprenoarea crede că va atinge o cifră de afaceri de 0,7 milioane de euro, ajutată, bineînțeles, și de echipa de 13 persoane pe care a crescut-o în ultimii ani