Şomerii hunedoreni au fost şi ei ţinta unui studiu sociologic realizat de către Universitatea „Lucian Blaga” (ULB) din Sibiu în cadrul proiectului „Serviciul public de ocupare - calitate, accesibilitate şi promptitudine”. Rezultatele studiului arată că hunedorenii se împacă din ce în ce mai bine cu soluţiile electronice şi online de căutare a unui loc de muncă.
Proiectul este implementat de AJOFM Sibiu în parteneriat cu agenţiile din Hunedoara, Satu-Mare, Dâmboviţa, Vaslui, ULB Sibiu şi SC Iquest Technologies SRL. La nivelul judeţului Hunedoara, eşantionul de şomeri analizat a fost format din 240 de hunedoreni aflaţi în căutarea unui loc de muncă.
Unul dintre rezultatele îmbucurătoare ale cercetării este acela că aproape 70% dintre şomeri apelează la agenţia teritorială care se ocupă cu forţa de muncă pentru a-şi găsi o slujbă. De asemenea, s-a stabilit că şomerii folosesc aproape în egală măsură mass-media şi sursele online atunci când caută un job.
În mod surprinzător, peste 60% dintre repondenţi spun că s-au obişnuit să folosească sistemul electronic cu afişaj digital (sistemul self-service), deşi obişnuinţa lucrului cu internetul cucereşte tot mai mult teren. Chiar există o dorinţă expresă a mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi de a primi oferte şi informaţii de la AJOFM prin email. Se pare că, în acelaşi timp, marea majoritate a şomerilor au priceput cât de important este să ai un CV foarte bun şi să îl postezi în zonele specializate pe internet. Proiectul „Serviciul public de ocupare – calitate, accesibilitate şi promptitudine” este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013. El are o valoare totală de 8,3 milioane lei, din care 5 milioane lei finanţare nerambursabilă.
Şomerii hunedoreni au fost şi ei ţinta unui studiu sociologic realizat d