China intenţionează să desfiinţeze Ministerul Căilor Ferate, cu scopul de a reduce birocraţia şi pentru a îmbunătăţi eficienţa serviciilor, potrivit unui plan de restructurare prezentat ieri la Congresul Naţional al Poporului (NPC).
Astfel, căile ferate vor urma să fie administrate de Ministerul Transportului şi de persoanele care deţineau funcţii administrative în vechiul minister.
De funcţiile comerciale se va ocupa compania China Railway Corporation. Fiind o companie, corporaţia este deschisă către investiţiile cu capital privat, a afirmat Wang Feng, şef-adjunct din cadrul Oficiului de Stat pentru Reforma Sistemului Public, în cadrul Congresului.
Introducerea capitalului privat în construcţia şi operarea căilor ferate duce la spargerea monopolului de stat din această industrie, potrivit oficialului chinez.
Spargerea monopolului vine în contextul în care companiilor cu capital privat le-a fost foarte dificil să pătrundă în această industrie, mai ales că ministrul Căilor Ferate deţine funcţii de conducere în sistemul de guvernare, dar şi în cadrul unei companii de stat, a afirmat Wang Feng, şef-adjunct din cadrul Oficiului de Stat pentru Reforma Sistemului Public.
Acesta a mai explicat că introducerea capitalului privat va aduce competiţie în această industrie şi va diversifica formele de investiţii, făcând industria de căi ferate mai viabilă.
Wang Feng a subliniat faptul că industria căilor ferate este diferită de alte sectoare.
China intenţionează să desfiinţeze Ministerul Căilor Ferate, cu scopul de a reduce birocraţia şi pentru a îmbunătăţi eficienţa serviciilor, potrivit unui plan de restructurare prezentat ieri la Congresul Naţional al Poporului (NPC).
Astfel, căile ferate vor urma să fie administrate de Ministerul Transportului şi de persoanele care deţineau funcţii administrative în ve