„Personal, cred că dacă o organizație nu recunoaște datele de audiență, înseamnă că nu are nevoie de ele”, a declarat Mihail Vârtosu, președintele onorific al Asociației de Măsurare au Audienței (ARMA), într-un interviu acordat Paginademedia.ro pe tema conflictului Realitatea TV cu organizația de măsurare a audiențelor.
Mihail Vârtosu spune că numărul de peoplemetere din România este comparabil cu alte țări.
Mihail Vârtosu:
“La o populație de cam trei ori mai mare ca a noastră, Marea Britanie are 5.100 de peoplemetere, Turcia, la o populație de aproape patru ori mai mare ca a noastră are 3.500.
Haideți să luăm China, v-ați aștepta ca la 1,554 miliarde de locuitori să fie sute de mii de peoplemetere. Nu sunt decât 26.000.
Polonia, o țară cu care ne putem compara din toate punctele de vedere, doar că au de două ori mai mulți locuitori, folosește numai 1700 de peoplemetere. Acum se susține că Kantar nu ar fi un institut bun și că ARMA nu ar fi făcut bine că a luat numai 1.200. Iată că în Polonia, unde măsoară Nielsen și o altă asociație pentru măsurarea audiențelor, s-a preferat să se lucreze numai cu 1700.”
În interviul acordat Paginademedia.ro, președintele onorific al ARMA se ferește să pronunțe numele postului Realitatea TV, „pentru că are un nume care presupune adevăr, realitate, ori acesta este modul meu de a-mi manifesta dezacordul. Ar trebui să i se spună Nerealitatea, pentru că este foarte nereal ce susține”, a spus Mihail Vârtosu.
Pe scurt din interviu:
Interviul integral, în continuare:
Petrișor Obae: Ce s-a întâmplat în cazul Realitatea?
Mihail Vârtosu: Termenul de conflict nu se potrivește. Avem de-a face cu relații între un membru al unei organizații și organizația care se ocupă de măsurarea audiențelor. Au fost pe parcurs neînțelegeri, nemulțumiri, plângeri, care au luat forma unor rapoarte pe