In urma 10-15 ani agentiile de creatie din Romania abuzau de oamenii care le erau angajati profitand de entuziasmul usor debil al acestora fata de publicitate din Romania, a declarat pentru Wall-Street.ro, Andrei Cohn, director de creatie al Cohn&Jansen JWT, agentie creata in urma cu trei ani in urma fuziunii companiilor Cohn&Jansen si Scala JWT, filiala locala a retelei JWT.
Astfel, Cohn&Jansen este o companie care reuneste Cohn&Jansen, agentia pe care Andrei Cohn a fondat-o impreuna cu Cristina Jansen la finalul lui 2002, si Scala JWT, agentia pentru care Cohn a lucrat timp de peste cinci ani ani pana sa infiinteze propriul business.
„Cand am infiintat Cohn&Jansen am vrut sa scap de directori de creatie, manageri, de chestii foarte birocratice pentru un produs micut. Structurile de la inceputurile advertisingului romanesc erau superabuzive. Titlul acesta de glorie de a dormi in agentie nu l-am inteles niciodata, tin la viata personala care imi place foarte tare. Cred ca relatia este mai sanatoasa acum. Pe jumatate este pasiune, vocatie, dar si nevoie, toti avem rate la banca pe care trebuie sa le platim. Atunci cand am inceput, cand am facut agentia a fost vorba in principal de abuzurile pe care le faceau agentiile fata de oameni pentru ca era un entuziasm usor debil fata de meseria asta”, explica Andrei Cohn. De la spoturi pentru clienti regionali la carti de vizite facute intr-un apartament Primul client a fost un salon de cosmetica medicala pentru care cei doi asociati s-au ocupat de identitate vizuala (carti de vizita) si amenajarea interiorului salonului.
„Am trecut de la filmari pentru spoturi regionale la carti de vizita pe care le faceam singur intr-un apartament. Noi ii spuneam identitate vizuala, dar erau carti de vizita. Era un proiect extrem de mic, care nu acoperea nici macar chiria apartamentului in care locuiam. Apoi am ajuns