Multi cititori se intreaba pe site-urile de media cum de filmele de la Pro TV continua sa faca audiente fulminante, unele fiind chiar in reluare a treia sau a patra oara. Tabelul audientelor inregistrate de filmele televizate in primele luni ale lui 2013 (pe care il publicam mai jos) arata un fapt fara precedent: primele 20 de filme difuzate de televiziuni in lunile ianuarie si februarie 2013, in ordinea audientelor inregistrate, apartin postului din Pache Protopopescu.
Pe primul loc se situeaza pelicula „Hancock”, cu Will Smith in rolul principal, difuzata de Pro TV pe data de 2 ianuarie 2013, la ora 20.30, si care a inregistrat 16,3 puncte de rating si un share de 29,1%. In Top 20 intra si un film romanesc – singurul, de altfel – „Un comisar acuza”, in regia lui Sergiu Nicolaescu. Filmul, difuzat pe 3 ianuarie 2013, la ora 20.30, detine locul 19 in topul audientelor si a inregistrat 11,3 puncte de rating si o cota de piata de 21,8%. Pelicula lui Nicolaescu a fost difuzata imediat dupa decesul acestuia, astfel incat prezenta in top este explicabila prin interesul ridicat al publicului in legatura cu numele acestuia.
O problema de care se plang telespectatorii Pro TV o reprezinta pauzele lungi si dese de publicitate din timpul filmelor difuzate de acest post. Suparator din punctul de vedere al telespectatorului, dar perfect explicabil din punctul de vedere al statiei, pentru ca filmele reprezinta o adevarata mina de aur pentru postul lansat de Adrian Sarbu.
Astfel, in medie, intr-un film care ruleaza timp de 90 de minute, Pro TV difizeaza cam 22 – 25 de minute de publicitate si promo. Pro TV incalca in mod constant regulile CNA, care permit 12 minute de publicitate per ora de transmisie, insa este vorba despre o incalcare foarte profitabila a legislatiei audiovizuale. Asta pentru ca minutul de publicitate in cadrul unui film difuzat de Pro T