După ce în ultimii ani toate încercările de demarare a construcţiei autostrăzii Comarnic - Braşov s-au soldat cu eşec, autorităţile au anunţat că se pregătesc iar să dea lovitura… de începere a lucrărilor! Până acum au fost depuse patru oferte ferme de construcţie a primei şosele de viteză din munţii României. După ce în ultimii ani toate încercările de demarare a construcţiei autostrăzii Comarnic - Braşov s-au soldat cu eşec, autorităţile au anunţat că se pregătesc iar să dea lovitura… de începere a lucrărilor! Până acum au fost depuse patru oferte ferme de construcţie a primei şosele de viteză din munţii României.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) caută de ceva vreme un investitor privat interesat să finanţeze şi să opereze autostrada lungă de 58 de kilometri, care va fi tangentă cu localităţile Comarnic, Buşteni, Predeal, Râşnov şi Braşov. Şoseaua, de-a lungul căreia vor fi săpate 18 tuneluri, şi care va avea noduri rutiere la Sinaia, Buşteni şi Predeal, are un cost estimat la 5,3 miliarde de lei, respectiv 1,2 miliarde de euro.
Trafic de 40.000 de maşini pe zi
Potrivit unui comunicat CNADNR, până acum, au fost depuse patru oferte pentru construcţia în concesiune a tronsonului Coma r n i c - Braşov: un consorţiu format din francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag, Spedition UMB şi Tehnostrade controlate de Dorinel Umbrărescu, italienii de la Impregilo şi China Communications Construction Company. Anul acesta traficul în zonă este estimat la un flux de 30- 40.000 de vehicule pe zi, iar pentru 2020 va urca la peste 60.000 de maşini pe zi.
Şoferi, vi se mai pregăteşte ceva! Cei care vor circula pe Centura de Sud a Bucureştiului, pe autostrada Bucureşti - Piteşti şi pe autostrada Bucureşti - Constanţa vor fi nevoiţi să plătească, în curând, un “tarif de concesiune”. “Doar din res