Statul va aloca două miliarde de euro pentru tronsonul rutier de 121 de kilometri dintre Craiova şi Piteşti, adică 16,5 milioane de euro pe kilometru. În condiţiile în care drumul deja există, iar standardele de cost sunt de cel mult 6,5 milioane de euro/kilometru pentru autostrăzile de câmpie, putem spune că această rută va fi cea mai scumpă din Europa, după proiectul Comarnic-Braşov (care va costa 20 de milioane de euro/kilometru).
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) anunţă că vrea să contracteze prin concesiune construcţia şi operarea tronsonului Craiova-Piteşti. Proiectul este estimat la 9 miliarde de lei, cu TVA, adică 2 miliarde de euro, şi va fi realizat „ca drum expres sau ca autostradă“.
Opţiunea pentru varianta de drum expres sau de autostradă va fi decisă în urma etapei de dialog competitiv cu candidaţii preselectaţi, se arată într-un anunţ al CNADNR.
Dincolo, pe Bucureşti-Constanţa, era de patru ori mai ieftin
Pentru a vedea cât de mult (sau puţin) înseamnă 16,5 milioane de euro per kilometru, ajunge să ne amintim de autostrada Bucureşti-Constanţa. Acolo s-au cheltuit 4,1 milioane de euro per kilometru, adică de patru ori mai puţin decât se preconizează pentru Craiova-Piteşti.
Albania: autostradă de munte cu jumătate din banii CNADNR
Cât priveşte costurile înregistrate în alte ţări europene, cea mai bună comparaţie financiară pentru Craiova-Piteşti (zonă de câmpie cu câteva dealuri) este ruta construită de Bechtel împreună cu subcontractorul turc Enka (acelaşi cuplu care s-a ocupat şi de Autostrada Transilvania), de la portul albanez Durres până în Kosovo.
Cei 170 de kilometri au costat în total un miliard de euro, adică aproximativ 5,8 milioane de euro/kilometru, dar, atenţie, magistrala rutieră albaneză străbate munţi şi traversează prăpăstii. Autostrada des