Contactat telefonic, preşedintele ARACO, Laurenţiu Plosceanu, a declarat pentru Curierul Naţional că propunerea guvernanţilor de aplicare a taxei pe concesionarea autostrăzilor, fie că este vorba despre lucrări de construcţie, fie despre întreţinerea celor deja existente, este una benefică economiei româneşti şi că este nevoie de implementarea urgentă a proiectului. “Cu cât mai repede intră în vigoare actul normativ privind parteneriatul public – privat pentru construcţia şi întreţinerea autostrăzilor, cu atât mai bine.Aţi văzut că pe tronsonul Comarnic – Braşov există deja o competiţie strânsă. S-au arătat interesate mai multe firme/asocieri, printre care Strabag, un consorţiu italian şi o companie chineză. Este foarte important să atragem atenţia investitorilor străini. Din punct de vedere economic este bine să avem finalizate cât mai multe autostrăzi. Tronsonul Comarnic – Braşov trebuie finalizat cu prioritate. E bine că se concesionează şi lucrările de întreţinere ale autostrăzii Bucureşti – Constanţa, dar avem mare nevoie de tronsonul Comarnic – Braşov”.
Întrebat ce părere are despre anunţul publicat vineri de CNADNR pentru concesionarea lucrărilor de construcţie ale autostrăzii Craiova – Piteşti, care va avea 121,185 km, Plosceanu a spus că “este foarte bine că acest proiect mai vechi a revenit în actualitate”. “Există un proiect de lege privind parteneriatul public – privat, care prevede asumarea unor riscuri pe aceste proiecte. Acest lucru este bine venit, pentru că, repet, este foarte important să atragem atenţia investitorilor străini şi totodată să avem autostrăzi”, a declarat Plosceanu pentru Curierul Naţional.
CNADNR a anunţat recent că trei asocieri şi o companie s-au arătat interesaţi de „Contractul de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti - Braşov, Tron