Consiliul Judeţean va percepe taxă de drum pentru maşinile cu gabarit mai mare de 10 tone. Vizate sunt firmele şi companiile care folosesc arterele de circulatie pentru a transporta cu autocamioane busteni, balast sau ciment şi distrug infrastructura rutieră a judeţului. Aleşii şi-au dat un vot de principiu pe aceasta tema, însă o comisie specială lucrează la tarifele pe care instituţia vrea să le impună din luna mai. Este singura soluţie găsită de Consiliul Judeţean pentru a face rost de bani, în condiţiile în care de la bugetul de stat, fondurile alocate Braşovului sunt insuficiente.
Printre proiectele dezbatute in plen s-a numarat si cel legat de introducerea unei taxe pe drumurile judetene. Printre ele se numara si cel care leaga Sercaia de Hoghiz, artera aflata intr-o stare avansata de degradare.
“ Reparatul acestui drum costa 40 de milioane de euro cât aeroportul din Brasov. Oamenii de acolo se imbolnavesc de silicoza. In timpul verii e crunt ce-i acolo. Dar chestiunea asta o fac foarte multi. Si in Brasov se percep taxe pentru toate camioanele, autovehiculele care au peste un anumit tonaj”a precizat Aristotel Cancescu, presedinte CJ Brasov.
“Nici nu vreau sa luam pielea de pe aceste firme care si asa nici ele nu o duc grozav. Dar sunt firme in judetul Brasov care exploateaza balast si care platesc sume infime pentru tot balastul pe care-I iau si pe care-l transporta. Sunt multi care castiga bani buni din aceste transposturi si o parte trebuie să-i lase pentru aceste drumuri” a adaugat Cancescu.
Acesta a precizat că şi unele drumuri reparate anul trecut s-au degradat, din cauza traficului greu şi ar fi normal ca şi cei care deteriorează să contribuie la aceste investiţii.
“ Avem drumuri pe care le-am reparat anul trecut pe care circula mai ales, camioanecu busteni care au peste 60 de tone. A