Peste jumatate dintre romani si-au schimbat obiceiurile privind consumul de carne in urma scandalului carnii de cal, iar 14,26% declara ca au cumparat mai multa carne de pui ambalata provenita de la producatori cunoscuti, potrivit unui raport realizat de Rogalski Grigoriu Public Relations.
Subiectul carnii de cal etichetate drept carne de vita este cunoscut de peste 96% dintre consumatori si a devenit o tema pe agenda lor: 9 din 10 consumatori au discutat despre subiect cu cineva din universul lor (familie, prieteni sau colegi), acest rezultat calificand recentul scandal ca unul dintre cele mai virale subiecte sociale din ultimele 12 luni.
In ceea ce priveste gestionarea crizei, 40,7% dintre respondenti considera ca autoritatile din Romania au intervenit corect pentru restabilirea adevarului, Victor Ponta fiind personalitatea publica cu cea mai mare vizibilitate in aceasta controversa (65%).
Cifrele scandalului in media
Scandalul carnii de cal etichetata ca fiind carne de vita a izbucnit la mijlocul lui ianuarie 2013 si inca nu s-a terminat. In presa traditionala, subiectul a generat peste 25 de ore de emisie TV, 3 ore de emisie radio si 82 de pagini de ziar tabloid, concentrandu-se pe relatarea principalelor informatii si declaratii date publicitatii atat in Romania cat si in presa internationala.
Factorul amplificator a fost descoperirea a 500 de kilograme de carne de cal abandonate la marginea unui lac din judetul Cluj. In social media, stirea a generat comentarii mai degraba ironice, factorul amplificator fiind retragerea de la vanzare a unor chiftelute suspectate de a fi continut carne de cal.
Expunerea totala a subiectului in social media a cumulat peste 15.000 aparitii, 500 de postari pe blogurile romanesti, 2.000 de postari Facebook.com si 43 filme youtube.com.
Aceast