Asociaţia TRANSIRA, un ONG care vrea promovarea şi implementarea conceptului de transport urban durabil, a cerut public Primăriei Cluj-Napoca să renunţe la proiectul achiziţionării a cinci autobuze “electrice” prin fondurile programului de cooperare româno-elveţian şi Consiliului Local să nu voteze acest proiect dacă Primăria nu renunţă la el. Reprezentanţii ONG-ului susţin că "achiziţionarea acestor autobuze reprezintă o cheltuiala inutilă, o investiţie extrem de costisitoare, chiar dacă este vorba şi de fonduri nerambursabile".
Într-un comunicat de presă, Asociaţia TRANSIRA afirmă că "tehnologia autobuzelor electrice este încă in fază incipientă, acestea fiind testate în puţine oraşe de pe mapamond".
"În Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renunţându-se treptat la el. Oraşele elveţiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins. Deoarece aceste autobuze sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare (adăugăm şi costurile implementării infrastructurii electrice şi, desigur, a exploatării ei) şi cu durată de viaţă scăzută", se arată într-un document remis presei.
Inginerul Silviu Sîntea, preşedintele asociaţiei, a declarat pentru citynews.ro că a trimis Primăriei Cluj-Napoca o solicitare oficială prin care se cere renunţarea la acest proiect.
"Am trimis o adresă oficială Primăriei şi am contestat bugetul, pentru că Clujul trebuie să acopere o parte de 15% din costurile implementării proiectului. Vineri am trimis un e-mail Primăriei şi vom face şi o cerere în scris Consiliului Local", a declarat Sîntea.
"Nu cred că nu s-a remarcat şi insuficienţa capacităţii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 şi 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Aşadar 5 autobuze electrice, pe lângă dezavantajele enumerate anterior, nu rezolvă problema strigen