Reprezentanţii Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) vor încerca, în următoarea perioadă de timp, să obţină sumele necesare pentru realizarea lucrărilor de construcţie la canalul Siret-Bărăgan, a declarat Achim Irimescu, secretar de stat MADR în cadrul ediţiei de luni a Gândul LIVE.
Urmăreşte ediţia integrală de luni a Gândul LIVE aici
"În perioada următoare, încercăm să vedem dacă putem obţine din fonduri europene ceva", a spus Irimescu.
În luna octombrie a anului trecut, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, anunţa că proiectul canalului Siret-Bărăgan poate fi lansat în 2013 în cazul în care ar urma să fie investită o sumă de până la 50 de milioane de euro.
"Sper ca în cel mai scurt timp acest proiect să devină de o importanţă principală pentru Guvern şi să găsim surse financiare ca să putem să construim", declara Constantin la acea vreme.
În ultimii 20 de ani, au fost executaţi cu bani proveniţi de la Administraţia Naţională "Apele Române" 50 de kilometri de canal, dintre care doar 5,7 sunt "funcţionali". Suma totală a investiţiilor s-a ridicat la circa 132,8 milioane de euro.
Astfel, pentru fiecare kilometru "funcţional" de canal au fost cheltuite 22,8 milioane de euro. Suma este mai mare decât cea a realizării lucrărilor de construcţie la autostrada Transilvania, mai exact de 20 de milioane de euro pe kilometru.
"Canalul Siret-Bărăgan este în faza a doua a proiectelor pe care Ministerul Agriculturii le are în vedere pentru refacerea sistemelor de irigaţii sau dezvoltarea sistemului de irigaţii", a mai declarat Irimescu la Gândul LIVE.
El a mai adăugat, de asemenea, că există un studiu realizat de către reprezentanţii Băncii Mondiale prin care se explică faptul că, deocamdată, este viabil un sistem de irigaţii pe o suprafaţă de 800.000 de hectare.
"Actualmente, sistemul funcţional a