NewsPotrivit raportului anual al Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile - OICA, producţia totală de vehicule la nivel global a atins anul trecut un nou maxim istoric de 84,1 milioane de unităţi (63 milioane de autoturisme), cu 5% peste nivelul din 2011. Doar 337.000 dintre acestea provin din România, bilanţ împărţit între cei doi producători locali, Dacia şi Ford, în proporţie de 90%-10%.
Surprinzător, recordul din 2012 vine pe fondul declinului tot mai accentuat al pieţei din Europa. Din fericire, avansul considerabil înregistrat în Asia şi regiunea NAFTA (America de Nord, Mexic) a contracarat scăderea de 8% a producţiei din Uniunea Europeană.China îşi reafirmă statutul de lider al producţiei auto, peste 19 milioane de vehicule ieşind de pe liniile de asamblare ale uzinelor din ţara Marelui Zid în 2012. China a reuşit să depăşească inclusiv Statele Unite (10,3 milioane de vehicule), ţară cu o tradiţie îndelungată în domeniu.Japonia s-a clasat pe locul trei, cu 9,9 milioane de unităţi (plus 18,4%), iar Germania (5,6 milioane de unităţi) rămâne cea mai puternică sursă de maşini din Europa, în ciuda unui declin de 8,1%. Coreea de Sud îşi continuă evoluţia pozitivă din ultimii ani, în 2012 aici fiind produse peste 4,5 milioane de vehicule. În Europa Centrală şi de Est, poziţia de lider a fost ocupată de Cehia (1,1 milioane de unităţi), urmată la scurtă distanţă Slovacia (900.000 de unităţi) şi Polonia (647.000). Cu un total de 217.000 de vehicule produse în 2012, Ungaria nu a reuşit să devanseze România.Avântul producţiei mondiale va continua şi în acest an, OICA estimând o nouă creştere de aproximativ 3% în 2013.
Autobis.ro
NewsPotrivit raportului anual al Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile - OICA, producţia totală de vehicule la nivel global a atins anul trecut un nou maxim i