Vă prezentăm un nou episod dedicat industriei auto, în cadrul campaniei Antena 3 "România în mişcare": revoluţiile tehnologice şi maşini cu sisteme alternative de propulsie.
Maşinile electrice au rulat în realitate cu mult înaintea maşinilor pe benzină sau motorină. Thomas Davenport a construit prima maşinărie cu motor electric în 1834. Însă după anii 1900 motorul electric nu s-a mai impus şi petrolul a preluat supremaţia.
Poţi merge full electric, cu peste 120 mile/h, pe distanţe scurte în oraş, undeva la 24 de kilometri, apoi să treci automat la o maşină hibrid foarte sofisticată. Să ai un parcurs perfect liniar de la 0 cai putere până la 900 de cai putere. Da, este un McLaren şi da, britanicii au construit primul lor supercar hibrid. Tehnologia combină o maşină sută la sută electrică, reîncărcabilă cu un bolid foarte puternic şi dă naştere unui plug-in hybrid. O inovaţie îndrăzneaţă de 1 milion de euro.
Şi pentru că tot vorbim despre premiere, japonezii de la Mitsubishi au construit primul SUV cu tehnologie plug-in hybrid.
Şi pe piaţa maşinilor electrice competiţia este acerbă. Cel mai de succes model din lume este Nissan Leaf, vândut în 50 de mii de exemplare. În curând va fi disponibilă o versiune nouă. Timpul de încarcare la un dispozitiv casnic s-a redus de la 8 la 4 ore, iar autonomia, 200 de kilometri, depăşeşte cu mult distanţa parcusă la volan într-o zi obişnuită.
Alte companii se gândesc, însă, la eficienţa sistemului public de transport şi prezintă un concept pe care ei îl numesc vehicul personal. "Anul viitor vom începe o demonstraţie, un program în Grenoble, Franţa. Viziunea pe care o avem pentru transportul urban al viitorului este că va fi o intergrare puternică între sistemul de transport public sau privat şi acest tip de dispozitive, care îi va permite clientului să parcurgă ultimii kilometr