NewsNoul timbru de mediu urmează să intre în vigoare la sfârşitul acestei săptămâni şi e un fel de taxă auto în haine noi. Şi pentru că s-a creat destulă confuzie, Antena 3 vă prezintă în cadrul campaniei "România în mişcare" şi zilei speciale dedicate industriei auto un material despre noua taxă.
Noua taxa, denumita timbru de mediu, aduce o rasturnare de situatie pe piata auto. Prin formula de calcul stabilita, taxa pe care o vor avea de platit cei care vor cumpara masini Euro 3 si 4 va creste. În schimb, cei care vor achiziţiona maşini Euro 1, Euro 2 şi non-euro, mai vechi si mai poluante, vor plăti cu pana la 90% mai putin decat in vechea formula."Principiul poluatorul plateste, logic, inseamna ca daca folosesti o masina, fie ca e veche, fie ca e noua, platesti. Si cu cat folosesti masina respectiva mai mult, cu atat trebuie sa platesti mai mult. Ori, ce se intampla in momentul in care intra in vigoare acest timbru de mediu? Cei care nu pun in circulatie masina, nu vand, fie pentru ca merg foarte rar cu ea si o tin in garaj, fie pentru ca este foarte veche, nu trebuie sa plateasca nimic. In schimb, cei care circula, si probabil ca vor fi indemnati sa circule, si cei care au masini foarte vechi, ar urma sa fie scutiti de aceasta taxa de poluare, ceea ce, repet, incalca principiul poluatorul plateste", a declarat avocatul Gheorghe Piperea pentru Antena 3.Potrivit juriştilor, taxa aduce atingere dreptului la libera circulaţie dar si a celui de proprietate. "În momentul in care impui o taxa atat de mare masinilor tip euro 3 sau 4, practic interzici punerea in circulatie a acestor masini, adica îl impiedici pe om sa isi mai vanda masina, si asta aduce atingere si unui drept al omului din Constitutia României - acela al dreptului de proprietate. Daca mie imi interzici, prin nivelul foarte mare al acestei taxe, sa imi vand bunul, imi interzici dreptul m