Lanţul polonez de pizzerii Pizza Dominium, intrat pe piaţa locală în septembrie 2007, a redus numărul de angajaţi cu peste o treime, a renegociat chiriile şi contractele cu furnizorii pentru a rentabiliza businessul într-o perioadă în care românii ies tot mai rar în oraş şi cheltuie tot mai puţin. Consumul a intrat pe o pantă descendentă în 2009 şi încă se chinuie să revină pe un trend ascendent stabil.
„Oamenii nu mai ies atât de des, iar când o fac beau doar o bere în oraş şi pe a doua şi-o cumpără de la supermarket şi o beau acasă“, spune Daniel Grigorescu, 36 de ani, care conduce operaţiunile Pizza Dominium încă de la intrarea companiei poloneze pe piaţa din România.
El mai spune că situaţia din piaţă este dificilă în contextul în care preţul utilităţilor şi al materiilor prime creşte, proprietarii de spaţii nu reduc preţul chiriilor cu mai mult de 10%, iar românii continuă să fie strâmtoraţi de criză. „Supravieţuim în piaţă, însă trendul nu este crescător“, spune executivul care conduce un business de 5,8 mil. lei anul trecut care mai numără 85 de angajaţi. Compania, care deţine cinci restaurante în Bucureşti, vinde acum circa 1.000 de pizza pe zi, cu 40% mai puţine decât în perioada de boom.
Piaţa locală de pizzerii, estimată la câteva zeci de milioane de euro, potrivit jucătorilor din piaţă, este puternic fragmentată, existând multe unităţi de cartier cu acoperire locală. Cei mai importanţi jucători şi principalii competitori ai Pizza Dominium sunt Pizza Hut, Domino’s Pizza, Jerry’s Pizza şi Trenta Pizza.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Lanţul polonez de pizzerii Pizza Dominium, intrat pe piaţa locală în septembrie 2007, a redus numărul de angajaţi cu peste o treime, a renegociat chiriile şi contractele cu furnizorii pentru a rentabiliza businessul într-o perioadă în care românii ies tot mai rar în oraş şi ch