Magazinele online au înregistrat creşterei de 30 – 40% de la începutul anului semn că românii au început să cheltuiască mai mulţi bani pe produse electronice şi IT&C.
“Noi considerăm ca piaţa vânzărilor online a crescut faţă de începutul anului trecut cu un procent foarte mare. Business-ul nostru în comparatie cu anul trecut a crescut cu peste 40% ceea ce denotă în continuare un dinamism foarte mare în comertul online”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Mihai Pătraşcu, general manager al evoMAG.
Potrivit lui Matei Ţiboc, director al magazinului Quickmobile.ro, primele două luni din 2013 au însemnat o creştere de peste 50% pentru retailer, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012, în linie cu estimările de business pe care le are compania pentru acest an.
“Daca analizăm fiecare lună în parte, comparativ cu cea anterioară, ca în orice domeniu, luna ianuarie a însemnat o scadere faţă de decembrie 2012 (perioadă în care tradiţional consumatorii cheltuie mai mult pentru produse, inclusiv online), însă începând cu luna februarie 2013 vânzările au reluat trendul ascendent” a mai spus Ţiboc.
Per total, piaţa online va creşte anul acesta cu minim 30%, urmând trendul din ultimii ani când evenimentele gen Black Friday au ridicat semnificatiav vânzările.
“Piaţa online din România în 2013 ar trebui sa fie cu cel putin 30% mai mare decât în anul precedent, procent ce considerăm că se va păstra pe tot parcursul anului”, a mai spus Pătraşcu.
Şi reprezentantul Quickmobile.ro estimează o creştere a pieţei în 2013 de peste 30%. “Pentru businessul nostru mă aştept la un trend ascendent chiar peste media pieţei, care să se concretizeze cu dublarea vânzărilor până în Q2. Am inregistrat creşteri constante: 50% în 2012 faţă de 2011 şi în ianuarie-februarie 2013 faţă de aceleaşi luni din 2012. Iar în 2013, având în vedere acest trend ascendent, estimăm o cifr