Pierderile clienţilor companii se ridică la 144 miliarde de dolari
Toate procedurile de remediere a pagubelor au răpit 1,5 miliarde de ore din timpul utilizatorilor
Pirateria pare la prima vedere un adevărat beneficiu pentru cei care vor să pună mâna pe produse software fără să se supună vreunui efort financiar. Mai mult pare a nu fi o chestiune dramatică, ţinând cont de miliardele de dolari încasate de producătorii de conţinut. Însă cuantumul pierderilor este chiar mai impresionant decât cel al încasărilor.
Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare în domeniu IDC, pentru Microsoft, cel mai mare producător de software din lume, pierderile sunt de nivelul zecilor de miliarde în dreptul consumatorului de rând şi a sutelor de miliarde în dreptul companiilor.
Cercetarea arată că, la nivelul consumatorilor, această vulnerabilitate duce la pierderea a 1,5 miliarde de ore şi a 22 de miliarde dolari pentru identificarea malware-ului, repararea şi recuperarea datelor în urma infectării, în timp ce costurile combaterii consecinţelor unui atac cibernetic pentru companiile din întreaga lume se ridică la 114 miliarde de dolari.
După ce că sunt piratate mai conţin şi malware
Şi pentru că nu era de ajuns că se pierd foarte mulţi bani pe o serie de produse piratate, acestea mai conţin şi programe periculoase pentru cei care le achiziţionează. "Realitatea este că, în ceea ce priveşte infracţionalitatea cibernetică, falsificatorii intervin asupra codului software şi îi adaugă elemente de malware. O parte din acest malware înregistrează fiecare acţiune desfăşurată de utilizator pe device-ul respectiv, astfel permiţându-le atacatorilor să fure datele personale şi financiare ale victimelor, sau controlează de la distanţă microfonul şi camera video dintr-un computer infectat, oferindu-le infractorilor acces la informaţii d