Cu câteva zile înainte ca Xi Jinping să-şi preia oficial mandatul de preşedinte al ţării, în China are loc cea mai mare restructurare administrativă din 1998 încoace. Numărul de ministere va fi redus, iar Ministerul Căilor Ferate, denunţat de mai multe ori pentru corupţie, va fi rupt în două. E vorba de un minister cu două milioane de angajaţi şi un buget de miliarde de dolari.
Scopul noilor autorităţi de la Beijing este de a elimina birocraţia şi corupţia şi de a reduce puterea "baronilor" care se opun reformelor. În acelaşi timp, presa internaţională şi bloggerii chinezi scriu despre privilegiile celor 83 de miliardari în dolari din Parlamentul chinez.
Mai puţine "feude" şi la nivel central şi la nivel local, au decis înalţii oficiali comunişti. Din 27 de ministere pentru întreaga Chină vor rămâne 25. În schimb, Ministerul Căilor Ferate va fi rupt în două şi va avea o ramură administrativă şi una comercială. De activităţile comerciale se va ocupa de acum înainte Compania pentru căi ferate, iar de reţeaua de trenuri şi căi ferate–Ministerul Transporturilor, scrie New York Times.
Decizia vine după o serie de scandaluri de corupţie la cel mai înalt nivel şi după ce ministerul a terminat anul cu o datorie de circa 400 de miliarde de dolari, deşi a avut un buget aproape echivalent cu cel al Ministerului Apărării. Cel mai mare scandal a fost în urmă cu doi ani, când ministrul Căilor Ferate a fost acuzat de corupţie şi de comportament indecent, după ce s-a descoperit că întreţinea 18 amante. Câteva luni mai târziu, a fost demis şi exclus din partid. Deocamdată, încă îşi aşteaptă procesul. Altă dezbatere asupra utilităţii ministerului a izbucnit după catastrofa produsă de accidentul unui tren de mare viteză, în estul Chinei. De atunci, ambiţiosul plan al Chinei de a se dota cu o reţea de TGV-uri a început să scârţâie.
Politica nocivă a copil