Scris de Adriana Barbu - Arad. Eşti curios să ştii cât are de gând să investească Primăria Arad în municipiu, în acest an? Care e suma pe care are de gând să o plătească pentru întreţinerea oraşului, câţi bani trebuie să se ducă pe plata creditelor, câte milioane merg la şcoli şi câte pe cultură? Poţi alfa, parţial, acest lucru, accesând pagina de internet a Primăriei Arad, unde în aceste zile stă la transparenţă decizională proiectul privind aprobarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Municipiului Arad pe anul 2013.
Nici o sumă nu e bătută în cuie până nu trece de votul aleşilor locali. În plus, bugetul e doar pe jumătate făcut, fapt indicat chiar şi în acest proiect. Aici se arată că „la această dată nu s-a transmis de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Arad repartizarea pentru municipiul Arad a sumelor defalcate din TVA pentru chletuieli descentralizate şi nici plafonul cheltuielilor de personal pentru municipiul Arad. De asemenea, nu s-au transmis fondurile repartizate de către CJ Arad, pentru cofinanţarea unor proiecte de investiţii, sume ce vor fi cuprinse după comunicare”. Cu alte cuvinte, date importante pe care se construieşte bugetul municipiului lipsesc, dar ca de obicei, pentru a nu lăsa Aradul fără buget prea multe luni, executivul a schiţat, spune el, unul fără aceste informaţii.
Ceea ce se ştie până acum şi e scris negru pe alb în proiectul supus transparenţei decizionale este faptul că bugetul general al Municipiului este în acest an de 439.489.000 lei la venituri şi de 495.840.000 lei la cheltuieli, fapt ce te duce cu gândul că Aradul cheltuieşte mai mult decât produce (dacă din acest calcul scazi rezerva bugetară).
Nu e vorba de un buget spectaculos, iar dacă te uiţi la investiţiile programate să înceapă în acest an gândul de duce la sărăcie, căci doar patru noi investiţii se regăsesc în bugetul din 2013. 122.24