Tot mai multe informaţii privind stadiul lucrărilor la autostrada Orăştie – Sibiu, tronson care ar urma să decongestioneze circulaţia pe unul dintre cele mai periculoase drumuri naţionale din ţară, DN1, arată faptul că problemele identificate de constructori în teren întârzie finalizarea acestora. Dacă, pe hârtie, la începutul anului, cifrele arătau un stadiu de realizare la jumătate a amenajărilor, alunecările de teren şi aprobările de la CNADNR privind modificări din planul iniţial generează alte termene până la care vom avea ocazia să circulăm în voie, pe două benzi pe sens.
Dacă execuţia lucrărilor pe lotul 1 şi 2, respectiv de la Orăştie până la Sebeş şi Cunţa ar urma să fie asigurată până la sfârşitul anului acesta, anumite probleme au fost semnalate în judeţul Sibiu, între Cunţa şi Sălişte. O porţiune de patru kilometri din cei 22,11 aferenţi lotului III este afectată de alunecări de teren, astfel că a fost propusă ridicarea unui nou viaduct şi a unui nou tunel, ceea ce înseamnă un alt an de amenajări. ”Dacă Beneficiarul agreează soluțiile discutate, în primăvara anului viitor se va putea circula și pe acest tronson”, au precizat membri ai echipei de constructori, pentru turnulsfatului.ro.
Pentru cei care circulă dinspre Sibiu, sunt mai mari şanse să beneficieze de autostradă până la Sălişte din 2013, în condiţiile în care CNADNR aprobă până la sfârşitul lunii aprilie planurile de reamenajare a zonelor afectate de alunecări de teren. Este vorba despre kilometrul 76, la capătul dealului din apropierea localității Cristian și cel din dreptul balastierei Geiger (km 74). Lotul IV revine asocierii „EuroConstruct Trading 98 – Astaldi”, care ar putea termina cei 16,61 de kilometri – cu două noduri rutiere, la Sălişte şi pe centura ocolitoare a Sibiului, în partea de vest – în decembrie.
În ceea ce priveşte deja celebrul tunel din dealul Săcelului