Noul timbru de mediu urmează să intre în vigoare la sfârşitul acestei săptămâni şi e un fel de taxă auto în haine noi.
Noua taxă aduce o răsturnare de situaţie pe piaţa auto. Prin formula de calcul stabilită, taxa pe care o vor avea de plătit cei care vor cumpăra maşini Euro 3 şi 4 va creşte. În schimb, cei care vor achiziţiona maşini Euro 1, Euro 2 şi non-euro, mai vechi si mai poluante, vor plăti cu până la 90% mai puţin decât în vechea formulă.
Şi pentru că s-a creat destulă confuzie, existând păreri şi pro şi contra noului timbru, Antena 3 a discutat despre acest subiect cu Adrian Gearâp, secretar de stat la Ministerul Mediului şi preşedintele Fondului de Mediu, în cadrul campaniei "România în mişcare".
„Timbrul de mediu reprezintă o nouă abordare, pentru că ţine cont, în primul rând, doar de emisia de dioxid de carbon. Capacitatea cilindrică este taxată de autorităţile locale, în impozitul anual plătit de proprietarii maşinilor, aşa că acest aspect nu va mai conta. În al doilea rând, vechea taxă a avut o problemă de discrimare faţă de cei care aduceau maşinile din import vizavi de cei care efectuau tranzacţii interne”, a explicat Gearâp la Antena 3.
„Scopul şi politica ministerului sunt de a scoate din circuit cât mai multe maşini poluante. Dacă ne uităm la cum arată parcul auto naţional, este clar că trebuie să lucrăm pe acest segment”, a mai spus oficialul de la Ministerul Mediului.
Vezi părerile PRO şi CONTRA timbrului de mediu.
Citeşte şi "Timbrul de mediu: de la confuzie la efect de bumerang asupra pieţei auto"
Citeşte şi materialul despre siguranţa rutieră , subiect comentat la Antena 3 şi de Titi Aur, multiplu campion naţional de raliuri.
Vezi şi un spot publicitar despre importanţa centurii de sigurnaţă, realizat de Poliţia Rutieră din Anglia.