Strategiile de afaceri ale producătorilor de jocuri pentru smartphon-uri şi tablete au surprins-o pe Angela Merkel, cancelarul Germaniei, în timpul unei vizite la compania Wooga, unde a aflat că oamenii plătesc bani în jocuri pe opţiuni precum “praf magic” pentru a-şi învinge mai uşor aversarii.
Merkel a vizitat recent sediile a două companii start-up active în IT, Reasearch Gate şi Wooga. Deşi cancelarul a arătat mult interes pentru activitatea acestora, Berlinul are încă multe de făcut pentru a susţine dezvoltarea oraşului ca un centru tehnologic, notează cotidianul german Der Spiegel.
Pentru moment, efortul a venit din partea cancelarului, care a vizitat cele două companii. Wooga, cu sediul la Berlin, dezvoltă jocuri precum Brain Buddies, Pocket Village şi Bubble Island. Vizita este benefică pentru ambele părţi, scrie Der Spiegel. Companiile au parte de publicitate, iar Merkel arată că nu se teme de viitorul digital.
Este dificil de imaginat că Merkel şi-ar descărca jocuri pentru smartphone, însă s-a arătat foarte interesată de toate aspectele activităţii companiilor. În timpul vizitei la Wooga, cancelarul a pus diverse întrebări, inclusiv despre contractele de muncă, câte persoane pot juca un anumit joc, cum se numesc personajele, precum şi despre termenele limită pentru dezvoltarea jocurilor.
În timp ce Jens Begemann, cofondator al Wooga, explica modul în care compania câştigă bani din versiunile premium ale jocurilor, cancelarul a vrut să afle mai mult. Care sunt mai exact beneficiile pentru un jucător care cumpără opţiuni în jocuri, a vrut să ştie liderul guvernului de la Berlin. Begemann a răspuns că o persoană poate, de exemplu, să cumpere “praf magic” pentru a-şi învinge mai uşor adversarii.
“Oamenii plătesc bani pentru asta?”, a întrebat cancelarul cu mirare.
Se pare că da, scrie Der Spiegel. Wooga este o compnie profitab