Pheed este o reţea socială destul de nouă, dar care se bucură de succes în rândul tinerilor. Path este tot o reţea socială, dar orientată spre interacţiunea între puţini oameni. Sunt acestea două enclave în „ţinutul“ Facebook? Directorul Path consideră că da, într-o anumită măsură.
Facebook este reţeaua momentului, are şi News Feed, şi cei mai mulţi utilizatori, dar tinerii cred că nu mai e cool. Se poate ca Pheed să fie alternativa. Aplicaţia a debutat în octombrie online şi în noiembrie s-a pricopsit cu o aplicaţie pe iPhone, scrie USA Today. Una pentru Android nu există încă - e în stadiul coming soon... -, dar în App Store a fost lider în secţiunea reţele sociale.
Pheed este populară printre internauţii tineri, deşi creatorii ei spun că n-au gândit-o aşa. Acum, 81% din utilizatori au vârsta cuprinsă între 14 şi 25 de ani. Pheed nu-şi numără încă utilizatorii cu milioanele, poate puţin peste un milion, dar are ceva potenţial. Conectarea se face prin Facebook sau Twitter, sau printr-un cont clasic, cu ajutorul unei adrese de mail.
Sloganul pentru Pheed este: „O nouă modalitate prin care să te exprimi“. Pentru cine doreşte să încerce noua reţea, aplicaţia este disponibilă în App Store, iar site-ul este online. Ca fapt secundar, utilizatorii Pheed pot să pună un paywall între alţi oameni şi conţinutul lor. Pot, spre exemplu, să fixeze tarife de 2 dolari până la 35 de dolari, per vizualizare sau per lună.
Path, pe de altă parte, este o reţea a familiei, a celor apropiaţi. Adaugi în lista ta până la 50 de oameni şi cu aceştia discuţi, aceştia sunt cei mai importanţi pentru tine. Acum a fost lansată şi versiunea 3 a aplicaţiei Path şi există opţiunea de mesaj privat cu alte persoane. Path vine şi cu integrarea celorlalte reţele cunoscute, Facebook, Twitter sau Instagram, şi poţi distribui pe acestea ce ai în aplicaţia „de familie“.
Într-un