Compania Tarom va avea profit abia din 2015, anunţă consiliul de administraţie, care a aprobat planul de management al conducerii. Tarom nu a mai obţinut profit din 2007, iar pierderile ajung la 830 de milioane de lei.
Redresarea e o misiune grea, dar nu imposibilă, susţin directorii Tarom. Numele şi reputaţia firmei sunt o garanţie, spun ei, iar compania are angajaţi capabili şi loiali. În plus, Tarom deţine o cotă de piaţă importantă şi are active valoroase. Aceste lucruri nu sunt însă suficiente pentru a asigura supravieţuirea şi apoi succesul într-o piaţă extrem de concentrată.
De aceea, preşedintele Consiliului de Administraţie a anunţat că Tarom va introduce rute noi şi va creşte gradul de confort la bord. În plus, compania va deveni mai flexibilă în relaţia cu clienţii, prin servicii şi facilităţi noi.
Planul de management dezvoltat de conducerea executivă îşi propune să îmbunătăţească rezultatul contabil în medie cu 100 milioane de lei în fiecare an, ţintind obţinerea de profit începând cu anul 2015. Totodată, va fi restructurată reţeaua de zboruri, va fi mărită eficienţa achiziţiilor, va fi introdusă o nouă procedură de alimentare cu combustibil pentru economisirea costurilor şi vor fi închise agenţiile externe cu sediul în oraşe, compania continuând să fie reprezentată în aeroporturi.
În paralel vor fi analizate mai multe oportunităţi de utilizare a activelor companiei şi de valorificare mai eficientă a forţei de muncă, lucru care poate da de înţeles că sunt luate în calcul şi eventuale disponibilizări. Tarom este prima companie de stat din România pentru care a fost recrutat management profesionist, conform angajamentelor asumate de autorităţi în relaţia cu FMI. Compania a fost înfiinţată în 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
Compania Tarom va avea profit abia din 2015, anunţ