Germanul de la Omega Pharma-QuickStep, Tony Martin, s-a impus în contratimpul de final din Tirreno-Adriatico, rutierul în vîrstă de 27 de ani muşcînd din nou din caşcavalul lui Fabian Cancellara. Cursa a fost cîştigată de Vincenzo Nibali (Astana), care îşi apără tricoul albastru din 2012. Podium este completat de Froome şi Contador
La finalul unei săptămîni de competiţie intensă şi în condiţii vitrege, rutieri precum Alberto Contador şi Chris Froome au înţeles că au foarte mult de muncit pentru Turul Franţei. Exact ca în cursa înarmărilor, acolo unde cu cît ai mai multe focoase, cu atît este mai puţin probabil să le foloseşti, oamenii tari din pluton au consimţit că lupta pentru cel de-al 100-lea tricou galben din istorie va fi mai aprigă ca niciodată.
Contador a arătat că încă are probleme în a controla un Sky ce cochetează cu imposibilul, Froome are sincope atunci cînd îşi pierde coechipierii, Cadel Evans este departe de forma necesară pentru a sparge domnia bicefală de la casele de pariuri, Vincenzo Nibali e bun, dar are uneori zile care îi pot îngropa cariera, Andy Schleck are mai multe cicatrice psihice decît are trupul lui Clint Eastwood într-un film de Sergio Leone. Între toţi, strălucind ca un diamant, slovacul Peter Sagan rămîne o legătură ciudată de încăpăţînare, forţă brută, umor şi ambiţie.
Tirreno-Adriatico a arătat că organizatorii Turului Italiei sînt din ce în ce mai inspiraţi în strategia generală de a fura din atenţia curselor organizate de societatea franceză ASO. Încheierea întrecerii, tradiţionalul contratimp drept şi scurt din San Benedetto del Tronto, a reprezentat încununarea unei săptămîni perfecte, în ciuda discuţiilor referitoare la pantele prea dure din etapa de ieri, pante ce au dus la sosirea în afara timpului de concurs a jumătate din pluton şi, implicit, la descalificarea a peste 50 de rutieri.