Trebuie să spun din capul locului că sunt un mare fan al plimbărilor cu bicicleta şi mă deranjează teribil faptul că Bucureştiul nu are o infrastructură bine pusă la punct pentru cei care vor să se deplaseze cu acest mijloc de transport.
Citeam deunăzi o ştire conform căreia primarul Sorin Oprescu va reface pistele pentru biciclişti de pe trotuare şi le va da cât mai curând în folosinţă. Excelentă iniţiativă! Asta numai dacă edilul general nu şi-ar fi contrazis astfel subalternii de la Administraţia Străzilor, care susţineau, cu câteva zile în urmă, că pistele pentru biciclişti vor fi trasate pe carosabil. Noi pe cine să credem?! Ca să nu mai punem la socoteală vechile piste trasate pe trotuare pentru care Primăria a plătit vreo 11 milioane de euro, dar care au fost închise, anul trecut, de Poliţia Rutieră. Curat-murdar Coane Sorine, mare haos mai este în primărie. E bine că vorbim de ani de zile despre traficul infernal din Bucureşti, dar nimeni nu face nimic pentru a-l decongestiona. Ba mai mult, Primăria îl complică şi mai tare prin construcţia, în buricul târgului, a unor edificii-mamut (poduri, şosele diametrale-transversale-suspendate). În timp ce la noi mersul cu bicicleta este luat la mişto de autorităţi, în marile oraşe ale Europei (Londra, Amsterdam, Copenhaga, Munchen, Barcelona) această problemă este tratată cu foarte mare seriozitate şi responsabilitate E şi normal! Într-o societate în care poluarea, sedentarismul, stresul au ajuns la cote alarmante, trebuie găsite soluţii pentru a le combate. Iar mersul cu bicicleta este un mijloc excelent pentru decongestionarea traficului, pentru reducerea stresului şi a poluării şi pentru combaterea sedentarismului. Da’ ce vorbesc eu?! Aţi văzut la noi vreun politician responsabil care să se gândească la aceste probleme? Nici vorbă. La alţii se poate însă. Spre exemplu, în Groningen, prin proiectele de faci