Ce au in comun Ingvar Kamprad, fondatorul IKEA, Francois Pinault (proprietarul PPR, unul din cele mai mari grupuri din lume pe segmentul de lux) şi Stefan Persson (unul din acţionarii gigantului H&M)? Toţi sunt membrii ai Family Business Network (FBN) şi îşi lasă imperiile pe mâinile copiilor. Oficial, de azi, şi România are o „Reţea de Asociaţii Familiale“.
Câţiva întreprinzători locali consacraţi – Gabriel Marin (Omnilogic), Mircea Tudor (MB Telecom), Sorin Preda (Global Vision) și Florin Madar (Temad Co) – vor să promoveze importanța afacerilor de familie la nivel local, iar, în acest scop, anul trecut, au pus bazele FBN România (persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial și apolitică).
Obiectivul declarat: stimularea antreprenorilor pentru a constitui și a păstra business-ul în familie și pentru a înfăptui cu succes transferul afacerii către generaţiile următoare.
În România, conform unor statistici neoficiale, peste 65% din afaceri sunt de
tip familial; desigur, majoritatea covârșitoare o reprezintă afacerile de mică anvergură. Prin excepție, există business-uri de familie care au luat amploare și s-au dezvoltat cu mare succes, devenind companii recunoscute la nivel național și internațional.
În acest context, „se impunea constituirea unei organizații care să reunească
proprietarii români ai acestui tip de afacere (...) FBN ne ajută să găsim relaţia de business potrivită și să cooperam cu o altă afacere de familie (similară), care ne poate împărtăși din experiența ei, într-un climat de deplină deschidere și confidențialitate”, precizează Gabriel Marin, președintele FBN România.
Pe plan mondial, International Family Business Network este o rețea non-profit, constituită de și pentru familiile deținătoare de business, în scopul păstrării dimensiunii sale familiale, prin as