USL, in frunte cu Guvernul Ponta, sustine ca intrarea in Schengen nu este o prioritate pentru Romania, preferand sa respinga solicitarile UE referitoare la eradicarea coruptiei. Victime colaterale ale pozitiei adoptate de politicieni sunt transportatorii.
Ministrul de Externe, Titus Corlatean, afirma ca nu mai e interesat de acest proces de aderare, pentru ca "asa cum am trait fara Schengen, putem sa traim in continuare", iar premierul Ponta sustine aceasta pozitie, anuntand ca subiectul aderarii Romaniei la spatiul Schengen "nu va mai fi numarul 1".
Crin Antonescu considera ca "aderarea la Schengen nu a fost niciodata prima prioritate a Romaniei", iar Ion Iliescu se arata mirat ca presedintele Basescu se "agita inutil" pe aceasta tema, subliniind ca nu are rost "sa dam din coate".
Ca Guvernul Ponta nu are nici cea mai mica intentie sa respecte cerintele UE este evident. Si nu e vorba doar de pastrarea lui Relu Fenechiu in Guvern. Un gest de fronda in plus a fost facut recent. In timp ce Bucurestiului i se cere sa lupte impotriva coruptiei, premierul Ponta o numeste secretar de stat pe Anne Juganaru, urmarita penal intr-un dosar privind (culmea!) fraudarea bugetului Uniunii Europene.
Politicienii fac scut pentru a-si proteja coruptii, din Parlament si din Guvern, iar cei care platesc, la propriu, sunt transportatorii.
Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), organizatie profesionala si patronala cu peste 13.000 membri, sustine intr-un interviu acordat Ziare.com un cu totul alt punct de vedere, aratand cat de important este pentru transportatorii romani sa intram cat mai repede in spatiul Schengen.
Radu Dinescu subliniaza faptul ca peste 95% dintre transporturile de marfa si de persoane trec, in cazul Romaniei, prin frontiera Schengen, ace