Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România caută constructori pe post de concesionari pentru viitoarea rută rutieră ce va lega Craiova de Piteşti. CNADNR se va decide ulterior dacă aceasta va fi autostradă sau va fi drum expres.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a lansat, ieri, anunţul de participare pentru realizarea în concesiune a 121 de kilometri de drum expres sau autostradă între localităţile Craiova şi Piteşti. O decizie privind clasa drumului respectiv, anume drum expres sau autostradă, va fi luată în urma discuţiilor purtate cu firmele care se vor precalifica.
Valoarea estimată a proiectului este de 7,27 miliarde lei, ceea ce înseamnă că CNADNR este dispusă să plătească 13 milioane euro pe kilometru, fără TVA, adică dublul mult trâmbiţatului standard de cost pentru construirea autostrăzilor, concept ce era atât de mult în vogă în urmă cu 2-3 ani, dar uitat de actualul Guvern. Preţul este de aproximativ patru ori mai mare decât cel plătit în perioada 2003-2004 pentru primele tronsoane ale actualei autostrăzi A2.
În cazul în care se va decide construirea unui drum expres, fiecare din cele patru benzi de circulaţie va avea o lăţime de 3,50 metri (3,75 metri în cazul autostrăzii) şi vor lipsi benzile de staţionare de urgenţă (late de 2,5 metri în cazul autostrăzii). În ambele situaţii viteza de proiectare (viteza la care circulaţia autovehiculelor este sigură) va fi de 120 kilometri la oră.
Înregistrarea participanţilor se va face până în data de 8 mai, urmând ca apoi să fie aleşi constructorii pentru lista scurtă, care vor depune ulterior ofertele lor.
Viitorul concesionar va construi, opera şi întreţine autostrada, urmând să şi colecteze taxele de acces pe aceasta.
Uşi deschise regilor asfaltului
Deşi nu au nici o experienţă în operarea autostrăzilor în sistem de c