Family Business Network (FBN), reţeaua internaţională care cuprinde cele mai mari familii deţinătoare de business din lume, a fost lansată şi în ţara noastră, având ca scop stimularea antreprenorilor români în constituirea şi păstrarea afacerilor în familie şi transferarea cu succes a acestora către generaţiile următoare, a declarat, ieri, Mihaela Hărşan, secretarul general FBN România.
Domnia sa a pus bazelei reţelei din România anul trecut, împreună cu antreprenori angrenaţi deja în afaceri româneşti de familie, de câţiva ani. FBN România este o persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial şi apolitică.
Mihaela Hărşan, care conduce în prezent şi propriul cabinet de avocatură, ne-a declarat: "Am aflat de această idee în 2010, când am avut câteva întâlniri cu antreprenori care fac parte din FBN la nivel internaţional. Mi-a plăcut foarte tare ideea şi am invitat câţiva prieteni care se calificau să facă parte dintr-o astfel de reţea, să mi se alăture în demersul înfiinţării ei în România".
Domnia sa este autorul moral al acestei reţele, dar întregul concept a fost pus la în practică alături de membrii actuali ai reţelei, şefii companiilor "Omnilogic" - Gabriel Marin, "MB Telecom" - Mircea Tudor, "Global Vision" - Sorin Preda şi alături de fondatorul "Temad Co" - Florin Madar.
Secretarul general al FBN România ne-a explicat ce se întâmplă, concret, în această reţea: "În cadrul FBN sunt < fabrici > de specialişti care te învaţă cum să-ţi administrezi afacerea, cum să o păstrezi în familie, cum să captezi interesul generaţiei următoare şi cum să îţi dezvolţi business-ul atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional".
Statistic vorbind, în medie, afacerile de familie se pierd la a doua generaţie, după ce afacerea a fost condusă de bunici, părinţi şi mai apoi copii, observă doamna Hărşan.
* Cine poate face p