Medicii de familie și specialiștii din ambulatoriu și spitatele trebuie să afișeze la loc vizibil un pliant cu drepturile pacientului, nerespectarea acestei obligații putând fi semnalată la numărul de telefon 0800.800.242.
În această săptămână se desfășoară campania națională de informare “Săptămâna pacienților”, lansată luni de Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice (COPAC) din România, în parteneriat cu Colegiul Medicilor din România. Campania de informare presupune difuzarea unui pliant, tipărit în 200.000 de exemplare, în 400 de unități medicale din România. Pliantul cuprinde aspecte ce țin de drepturile și obligațiile pacienților și ale asiguraților, importanța controlului periodic și alte teme de interes pentru pacienți.
În plus, cu ocazia campaniei a fost lansat Telefonul Pacientului – 0800.800.242, număr apelabil gratuit din orice rețea de telefonie. Telefonul reprezintă o cale accesibilă pacienților de semnalare rapidă a încălcărilor grave de drepturi în sistemul sanitar și în domeniul protecției sociale. Un operator va răspunde în fiecare zi, timp de opt ore, la toate apelurile pacienților și va prelua semnalările acestora. Problemele semnalate vor fi verificate, documentate, în măsura posibilităților, apoi COPAC va direcționa acele semnalări către instituțiile naționale cu responsabilitate în domeniu și va monitoriza modul în care se răspunde problemelor semnalate.
Medicii de familie și specialiștii din ambulatoriu și spitatele trebuie să afișeze la loc vizibil un pliant cu drepturile pacientului, nerespectarea acestei obligații putând fi semnalată la numărul de telefon 0800.800.242.
În această săptămână se desfășoară campania națională de informare “Săptămâna pacienților”, lansată luni de Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice (COPAC) din România, în parteneriat cu Colegi