* 2012, primul an de creştere de la debutul crizei datorită proiectelor cu finanţare europeană
* Blocarea plăţilor în a doua jumătate a anului a pus frână investiţiilor
Anul trecut a adus Lafarge România o creştere în volum a vânzărilor de ciment de 7% în condiţiile în care piaţa cimentului a înregis-trat o majorare de circa 2%. Sonia Artinian, directorul general al Lafarge România, ne-a declarat că elementul cheie al evoluţiei pozitive a creşterii pieţei şi a volumului vânzărilor companiei este reprezentat de investiţiile în infrastructură finanţate din fonduri europene.
2012 a fost primul an după izbucnirea crizei când industria cimentului din ţara noastră a raportat creşteri, ne-a precizat domnia sa.
Directorul general al Lafarge România susţine că debutul acestui an este plin de incertitudini pentru producătorii de ciment, care au dificultăţi în a-şi realiza planul de afaceri: "Mediul de afaceri din Româ-nia, dar şi din alte ţări europene se confruntă cu multe incertitudini în acest început de an. Criza este departe de a ajunge la final în Europa. Sunt probleme diferite în fiecare ţară în parte, dar sunt peste tot. În România, au fost introduse taxe noi pentru industria cimentului. Încă nu ştim ce impact vor avea aceste taxe asupra afacerilor Lafarge. Şi în Franţa s-a întâmplat la fel. Taxe noi au fost introduse peste tot. Dar taxele nu sunt o problemă atât de mare pentru predictibilitatea afacerilor din Româ-nia. Cea mai mare incertitudine este legată de fondurile europene, de deblocarea programelor şi de capacitatea de absorbţie a României".
Prima jumătate a anului trecut a fost bună pentru producătorii de ciment şi pentru constructori în general. Pe primul semestru al anului trecut, piaţa de ciment din România a avut o creştere de 6% ca volum al vânzărilor. După presuspendarea unor programe derulate din fonduri europene în a dou