În Petroşani sunt aproximativ 40 de localuri şi 3 cluburi mari. Să fi greşit, poate, numărătoarea cu vreo două–trei. Baruri, PUB-uri, cafenele sunt mai multe decât magazinele de pâine, deci şi concurenţa este mai mare. Până la urmă trebuie să faci profit din vânzarea unor produse pe o piaţă unde se cumpără din ce în ce mai puţin, din cauza crizei care ne afectează în permanenţă. Dacă în barurile mărunte, unde bani se fac din cafea şi alcool ieftine, localuri fără pretenţii, se câştigă la limită, cât să ţii afacerea pe picioare, în localurile mai sofisticate trebuie să vii cu ceva inovativ pentru a rămâne pe piaţă.
Prin urmare, unii patroni de cluburi investesc în evenimente cu vedete de talie naţională, în băuturi scumpe şi în localuri extravagante. Nu au doar un local, au mai multe, dar şi planuri de extindere. Cum ocupă o mare parte din piaţă, fiind costisitor să se ridice la standardele celor înainte amintiţi, investitorii cu un potenţial mai mic se reorientează şi se reinventează. Despre această abordare am vorbit cu Dragoş Grigoriu, patron şi asociat, care conduce câteva localuri. Aşa am aflat care este secretul său pentru a face o afacere de acest fel să funcţioneze.
Tinerii sunt inventivi, creativi, şi se exprimă foarte bine prin imagini şi sunet. Tocmai de aceea, muzica îi defineşte. Muzica se face la toate nivelurile. De la curtea şcolii sau a liceului până la sălile de repetiţie ale cluburilor de copii, ale caselor de cultură sau ale studiourilor. Dar pentru că încă nu au un nume în care să se fi investit, talentele îşi găsesc cu greu loc pe scene. Or muzica nu trebuie să fie neapărat un mod de viaţă. Ea trebuie să se consume şi ca experiment. Pentru acest tip de experiment este loc în localurile mici.
„Localurile noastre nu sunt nici mici, nici mari. Sunt bine amenajate, confortabile. Lucrăm cu oameni din Valea Jiului şi pentru am