Conform unui studiu, „like”-uri de pe Facebook ne pot dezvălui orientarea sexuală, modul în care votăm sau chiar nivelul de inteligenţă.
Studiul publicat în jurnalul Proceedings of the National Academy of Sciences a fost efectuat pe 58.000 de utilizatori americani ai reţelei de socializare Facebook. Voluntarii au oferit cercetătoriloracces la „like-urile” lor, iar apoi au participat la teste de personalitate pentru a verifica dacă oamenii de ştiinţă au intuit corect preferinţele lor pe baza „like”-urilor din Facebook.
Facebook a lansat butonul de „like” în 2009, iar de atunci acest simbol a devenit răspândit pe reţeaua socială şi pe site-urile web din întreaga lume. Anul trecut, reprezentanţii Facebook au anunţat că în fiecare zi utilizatorii reţelei apasă de 2,7 miliarde de ori pe butonul de Like pe Internet. Cantitatea tot mai mare de date generată astfel de utilizatori reprezintă o binecuvântare pentru companiile de marketing ce doresc să „pătrundă” în mintea utilizatorilor.
Pentru a accesa datele despre „like”-urile celor 58.466 de utilizatori participanţi la studiu, Stillwell a apelat la acelaşi instrument folosit de companiile de publicitate: o aplicaţie Facebook. După ce au analizat datele oferite de „like”-uri, cercetătorii au ajuns la concluzia că acestea oferă indicii despre orientarea sexuală, sexul, vârsta, etnia, IQ-ul, religia, orientarea politică, şi despre consumul de alcool, ţigări şi droguri ale utilizatorilor. De asemenea, „like”-urile permiteau oamenilor de ştiinţă să estimeze dacă utilizatorii au un partener, câţi prieteni au pe Facebook şi ce trăsături de personalitate îi caracterizează.
Gradul de precizie al estimărilor elaborate pe baza „like”-urilor variau. Astfel, cercetătorii puteau estima cu o acurateţe de 95% dacă utilizatorii erau albi sau negri, cu o precizie de 88% dacă un utilizator de sex masculin era homose