* Transportatorul aerian ar urma să intre pe profit din 2015
Consiliul de Administraţie (CA) al "Tarom" a aprobat, ieri, planul de management propus de conducerea executivă. Acest plan are drept scop îmbunătăţirea rezultatului contabil al companiei cu o sută de milioane lei, în medie, în fiecare an şi obţinerea de profit începând cu anul 2015. Prima iteraţie a planului de management a fost respinsă de CA la sfârşitul lunii trecute.
Principalele măsuri pe care directorul general al transportatorului aerian, Christian Heinzmann, intenţionează să le implementeze imediat vizează creşterea productivităţii, eficientizarea structurii organizaţionale, armonizarea flotei şi ajustarea capacităţii la cererea existentă pe piaţă, introducerea unui sistem automat de yield management, care să permită utilizarea unui mecanism mai eficient de stabilire a preţurilor, precum şi creşterea vânzărilor pe site-ul propriu. De asemenea, conducerea instalată în toamna anului trecut doreşte să restructureze reţeaua de rute, să crească eficienţa achiziţiilor, să introducă o nouă procedură de alimentare cu combustibil, prin care să genereze reducerea costurilor, şi să închidă agenţiile externe având sediul în oraş, activităţile urmând să fie preluate de agenţi generali de vânzare, se arată într-un comunicat al "Tarom". Compania urmează să fie reprezentată, în continuare, în aeroporturi.
Pe lângă implementarea acestor măsuri, managerii intenţionează să analizeze mai multe oportunităţi de utilizare a activelor transportatorului aerian şi de "valorificare mai eficientă a forţei de muncă ultracalificate" pe care o deţine compania, fără să precizeze la ce se referă. "Managementul va analiza transformarea anumitor departamente în centre de profit sau chiar unităţi independente, vor fi maximizate beneficiile aduse de apartenenţa companiei la SkyTeam (n.r. alianţă de companii aeriene c