Mircea Munteanu Nicolae, director de cabinet al prefectului de Mureş, a postat pe Facebook propoziţia făcută celebră de nazişti „Arbeit Macht Frei“, pentru care a fost sancţionat de Consiliul Naţional de Combatere a Discriminării.
Aflaţi printre „prieteni“, aşa cum sună convenţia reţelei Facebook, participanţii la socializare se pot simţi liberi de constrângere, se pot prezenta sub propriul nume, cu familie, odrasle, căţei şi pisici sau sub nume ticluite, identităţi ascunse care le dau şi mai mult ghes să se manifeste, să îşi etaleze ideile, concepţiile de viaţă sau pur şi simplu să reacţioneze la un stimul. Facebook cunoaşte o miraculoasă expansiune, peste aşteptările creatorului ei, atingând în România peste 5,8 milioane de utilizatori în prezent, conform Facebrands.ro, adică 27% din populaţie, din care tinerii sunt cei mai activi, ei ocupând peste 60% din totalul de utilizatori. În echilibru, adică fifty-fifty, se află procentul de femei şi bărbaţi care se regăsesc pe Facebook.
Sunt ani de când pe glob se pune problema unor reglementări sau autoreglementări etice pentru reţelele de socializare ca FB, MySpace, Twitter sau, mai recent, YouTube, toate acestea schimbând fundamental paradigma relaţiilor interpersonale şi chiar sensul conceptului de „privacy“, al ideii de intimitate aşa cum apare el în codurile etice clasice, ca să nu mai vorbim despre resorturile diferite ale valorilor „prieteniei“, într-o versiune globalizată, virtuală şi obeză ca număr. Una dintre problemele pe care teoreticienii şi-o pun este natura publică sau privată a reţelei. Mai mult, se discută tot mai mult despre influenţa psiho-socială şi politică a serviciilor acestor reţele: „Este cazul ca intimitatea, identitatea, comunitatea şi prietenia pe reţelele de socializare să devină subiecte de dezbatere etică, fiindcă ele au impact asupra discursului