„Cu cine îţi place să lucrezi cel mai mult?“ „Nu-mi place să lucrez pentru americani. Mă simt mult mai bine cînd iau proiecte din Europa“ – răspunsul unui tînăr de nici 25 de ani, care de trei ani lucrează pe cont propriu, m-a intrigat. Portretul său: independent financiar, stăpîn pe sine, smart şi cu o maturitate calmă, imperturbabilă chiar. Un tînăr care a prins proiecte de mii de dolari, lunar, pe toate continentele, dar şi în ţară. „Americanii nu spun niciodată ce vor exact. Îţi trimit proiectul şi degeaba ceri tu mai multe informaţii. Primeşti aproximativ acelaşi răspuns: «Just work your magic!»“ În schimb, companiile europene îi trimit tot ce consideră că i-ar putea fi de folos, cu deadline, timeline, task-uri, parametri şi tot tacîmul la pachet, mi-a explicat tînărul antreprenor. „Ştii exact ce ai de făcut.“
DE ACELASI AUTOR Filantropia corporate Alchimistul piețelor valutare Între „ce ai de făcut“ şi „just work your magic“ se ţese, de fapt, acel teritoriu al antreprenoriatului, al libertăţii de a improviza, folosindu-te de absolut toate „armele“ de care dispui, de la fler şi experienţă la condiţii de piaţă şi cerinţele clienţilor. În business, însă, improvizaţia nu durează decît dacă se traduce în inovaţie. Work your magic! Pentru prima dată, expresia asta americană mi-a spus ceva mai mult despre noi, românii: cînd vine vorba despre lucrul pe cont propriu, sîntem gata să ne dăm repede un pas înapoi şi să optăm pentru confortabila poziţie de executant.
Definiţia expresiei idiomatice work your magic – to make a situation improve a lot (în traducere aproximativă – „să faci ca o situaţie să se îmbunătăţească foarte mult“) îmbracă, practic, însăşi definiţia inovaţiei în business, şi anume – să înnoieşti, să schimbi, să eficientizezi ceea ce există (produse, procese, servicii), astfel încît să rămîi sau să devii, după caz, prima opţiune a