COO este una dintre cele mai înalte poziţii executive dintr-o companie, iar persoana care îl ocupă coordonează operaţiunile zilnice ale companiei
Criza economică de durată a obligat companiile să controleze mult mai atent costurile totale şi eficienţa operaţională
Despre Chief Operating Officer sau COO auzim tot mai des. Este unul dintre cele mai înalte posturi executive dintr-o companie, iar persoana care îl ocupă coordonează operaţiunile zilnice ale companiei şi raportează direct către cel mai înalt executiv, de obicei CEO.
"Prin natura sa, COO ajunge să se ocupe cu o serie de alte funcţii, oferindu-le o perspectivă unică cu ajutorul căreia să poată identifica ineficienţele, suprapunerile funcţionale sau noi oportunităţi, iar apoi să exploreze noi moduri de a le depăşi", potrivit Elenei Badea, director Marketing Ernst&Young România.
Dintr-o perspectivă macroeconomică, cei care ocupă această funcţie pot aduce o contribuţie pozitivă la îmbunătăţirea performanţei în general, în trei arii foarte vaste: în execuţie, prin păstrarea controlului asupra operaţiunilor zilnice şi optimizarea procesului operaţional al companiei, în activare, sprijinind CEO-ul să îşi transforme viziunea într-o strategie ce poate fi atinsă şi prin intermediul dezvoltării - controlul schimbării şi transformărilor business-ului şi modelarea viitorului business.
Chiar dacă aceste funcţii sunt în general valide, COO trebuie să îşi concentreze eforturile în funcţie de mediul de afaceri, deoarece acesta poate activa fie în pieţe cu creştere lentă, fie în pieţe ce au creştere rapidă.
De ce este neapărat nevoie de un COO?
Există anumite cauze pentru care existenţa unui COO a devenit imperativă în ultimii ani. Prima se referă la criza economică de durată, ce a obligat companiile să controleze mult mai atent costurile totale şi eficienţa operaţio