Pentru cei interesati de modul in care functioneaza serviciul de masurare a audientelor TV, furnizat de compania Kantar Media, punem astazi la dispozitie datele oferite publicitatii de ARMA.
Conform acestora, peoplemeterele sunt instalate in 1200 de gospodarii la nivel national in Romania, iar Kantar monitorizeaza astfel emisia pentru 59 de posturi TV membre ale ARMA, 24 de ore din 24.
Iata raportul complet:
În cadrul ARMA (Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor), este organizat Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV (SNMATV) care reprezintă barometrul comportamentului de consum TV din România. Cunoaşterea audienţei TV reprezintă elementul de referinţă pentru toţi cei care vor să folosească acest canal ca mijloc de comunicare în masă.
Serviciul utilizează un sistem de PeopleMetere (aparate ce sunt instalate televizoarelor din gospodăriile selectate în panelul cercetat) care înregistrează secundă de secundă canalul TV vizionat. Ulterior, aceste date sunt raportate către institutul de cercetare, sunt validate de softul de producţie şi apoi sunt transmise clienţilor. Aceştia, prin intermediul unui sistem informatic (InfoSys), prelucrează datele, obţinând rapoartele dorite.
Selectarea gospodărilor în care se instalează aceste PeopleMetere se bazează pe un sistem de cercetare de piaţă, folosindu-se o procedură statistică ce extrage un eşantion (panel) de gospodării reprezentativ pentru comportamentul de consum TV la nivel naţional.
Mărimea netă a panelului este de 1200 gospodării, studiul fiind realizat în gospodăriile private cu cel puţin un aparat de recepţie funcţional, din rândul persoanelor de peste 4 ani, indiferent de naţionalitate sau statut economico-social.
În perioada 2012-2015, Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV este furnizat de Kantar Media.
Serviciul Naţional de Măsurare a Audien