Regal actoricesc, luni seară, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor Suceava. Piesa „O scrisoare pierdută” de I. L. Caragiale a stârnit hohote de râs şi aplauze la scenă deschisă.
Pe aceeaşi scenă au urcat nume mari ale teatrului românesc: Marcel Iureş, George Mihăiţă, Marius Florea Vizante, Valentin Teodosiu, artişti care, la finalul spectacolului, au fost aplaudaţi în picioare de public, minute în şir.
Regizorul Alexandru Dabija a reuşit să ne prezinte un alt fel de Caragiale, „O scrisoare pierdută” care şi-a cam pierdut caracterul mitic, dar un Caragiale la fel de actual şi de tăios prin replicile sale.
Decor simplist, cenuşiu
Decorul realizat de Puiu Antemir nu a fost unul amplu, elaborat, cum eram obişnuiţi în alte puneri în scenă ale „scrisorii pierdute”, ci unul simplu, cenuşiu, chiar lipsit de sens, care scoate în evidenţă mai multe personajele din piesă, prin replicile tăioase, fără oprelişti. Asistent decor a fost Răzvan Plăiaşu.
Costumele personajelor, care poartă semnătura Ancăi Răduţă, au fost în tonuri de alb, negru şi gri. Nimic nu lasă să se întrevadă dorinţa de viaţă, de bucurie, însă comicul vine din jocul excepţional al actorilor, mimica şi gestica acestora, care sunt întrerupţi din exerciţiul actoricesc doar de aplauzele spectatorilor.
Distribuţie de excepţie
Distribuţia a fost de excepţie. Nae Caţavencu a fost interpretat fără cusur de actorul Marcel Iureş, care la Festivalul Comediei Româneşti (festCO) a fost desemnat cel mai bun actor în rol principal, pentru modul genial în care a intrat în pielea personajului Caţavencu. Din dorinţa de a obţine un mandat de deputat, Nae Caţavencu foloseşte scrisorica de amor, în posesia căreia intră la un moment dat, ca obiect de şantaj, chemându-i pe soţii Trahanache, pe rând, la sediul ziarului pe care-l conduce. Agamemnon Dandanache a fost jucat de Geo