Efectul transmis de umbre, în fotografie, poate fi o componentă a cadrului, sau un şiretlic de manipulare a profunzimii acestuia. Cum pot fi ele exploatate într-un mod creativ, aflăm de la dr. Georgia-Alexandra Baltog, la rubricaAlbumul cu clipe.
Esenţa fotografiei este l Publicitate umina. De multe ori, noi vedem luminile şi umbrele, fără a le conştientiza pe fiecare în parte. Le luăm „ca atare“. Pentru cei mai mulţi, umbrele nu reprezintă decât un fenomen fizic sau, adeseori, nici nu sunt băgate în seamă. Pentru fotograf, umbra însemnă tot atât de mult ca şi lumina. De altfel, nu există umbră fără lumină, iar aceasta este neîmplinită dacă nu se împleteşte cu umbra. Umbrele, în fotografie, pot constitui subiectul pozei, efectul transmis de aceasta, o componentă a cadrului sau un şiretlic tehnic de manipulare a profunzimii acestuia. Dacă, în fotografia color, lumina se identifică cu culoarea, în fotografia alb-negru, umbrele sunt mai uşor de înţeles, iar sensul sau orientarea acestora pot determina înţelesuri ascunse sau bizare ale imaginii. Fotograful are la îndemână atât lumina, cât şi umbrele obiectelor, care pot fi exploatate în mod creativ. Vă prezint aici câteva exemple de imagini în care m-am jucat cu umbrele.
Efectul transmis de umbre, în fotografie, poate fi o componentă a cadrului, sau un şiretlic de manipulare a profunzimii acestuia. Cum pot fi ele exploatate într-un mod creativ, aflăm de la dr. Georgia-Alexandra Baltog, la rubricaAlbumul cu clipe.
Esenţa fotografiei este l Publicitate umina. De multe ori, noi vedem luminile şi umbrele, fără a le conştientiza pe fiecare în parte. Le luăm „ca atare“. Pentru cei mai mulţi, umbrele nu reprezintă decât un fenomen fizic sau, adeseori, nici nu sunt băgate în seamă. Pentru fotograf, umbra însemnă tot atât de mult ca şi lumina. De altfel, nu există umbră f